Factsheet

Kernactiviteiten:
Partner in Pet Food (PPF) is een innovatief, toonaangevend Europees huisdiervoederbedrijf dat merkproducten voor huisdieren en eigenmerkproducten voor detailhandelaren produceert.

PPF is tot stand gekomen via een reeks overnames tussen 2000 en 2006 door het Nederlandse bedrijf Provimi en heeft sinds 2007 haar hoofdkantoor in Hongarije.

In 2009 werd een nieuwe CEO en managementteam aangenomen, dat sindsdien met succes het bedrijf leidt. In 2011 werd PPF verkocht aan Advent International, een van de grootste en meest ervaren wereldwijde private equity-investeerders, die de groei heeft helpen versnellen door investeringen te ondersteunen om de productiecapaciteit te vergroten en nieuwe productinnovaties op de markt te brengen, zoals alupouches en alucups.

In 2015 verkocht Advent de PPF aan Pamplona Capital Management, een op groei gerichte private equity-onderneming met diepgaande sectorkennis. Sindsdien heeft het bedrijf zich gericht op voortdurende innovatie en ontwikkeling van nieuwe producten, geografische expansie en premiumisatie.

Het bedrijf heeft ook verder geïnvesteerd in single-serve-producten en de ontwikkeling van nieuwe merken. Hoewel de meerderheid van de productie eigenmerkproducten voor detailhandelaren zijn, vergroot het ook het marktaandeel van zijn eigen merken, zoals PreVital, Dax, Propesko en Nutrilove, een trendmanagement verwacht te blijven bestaan.
De petfoodindustrie ziet steeds meer dezelfde voedseltrends als die van mensen die het dieet van mensen beïnvloeden, waarbij eigenaren steeds hogere kwaliteit eisen voor hun geliefde dieren. Voor volledige voeding op een monodieet (het dier eet alleen voedsel voor huisdieren) moet de industrie volgens de hoogste normen werken. Als onderdeel daarvan is het belangrijk om hoge veiligheidsnormen in te voeren om bijvoorbeeld informatie over de herkomst en volledige traceerbaarheid door het productieproces te kunnen verstrekken.
Vestigingen nationaal + internationaal:
PPF heeft zijn hoofdkantoor in Hongarije en is actief in vijf landen: Nederland, Hongarije, Tsjechië, Slowakije en Polen. Met negen fabrieken in Europa is PPF de enige marktexploitant met een geïntegreerd pan-Europees productienetwerk. Het netwerk stelt ons in staat om producten efficiënt aan onze klanten te leveren waar en wanneer ze worden geëist. Momenteel distribueren we onze producten naar meer dan 470 klanten, waaronder supermarkten, gespecialiseerde dierenwinkels en dierenartsen in 38 landen.

Informatie

Organisatie en activiteiten:
Een fundamenteel principe om te zorgen voor productinnovatie is een voortdurende ontwikkeling, een diep begrip van marktbehoeften en portfolio-optimalisatie. Het leven van een dier is altijd aan het veranderen. Om de verschillende leefstijl- en voedingsveranderingen bij te houden, ondernemen ze hun eigen onderzoek, volgen ze FEDIAF (Fédia tion Européenne des Industries des Aliments pour Animaux Familiers) en werken ze ook nauw samen met verschillende veterinaire instellingen om een ​​stap voor te blijven. Dit is om hun filosofie te waarborgen: het aanbieden van een breed scala aan gezonde huisdiervoedingsproducten aan hun klanten.
Missie:
PPF biedt de beste kwaliteit / prijsverhouding op de markt voor onze klanten. Het leveren van een product van uitstekende kwaliteit is de verantwoordelijkheid van al onze medewerkers. Alle medewerkers zijn getraind en toegewijd aan het kwaliteitsbeleid, dat garandeert dat de producten voortdurend aan de verwachtingen van klanten en consumenten voldoen of deze overtreffen.

De petfoodindustrie ziet steeds meer dezelfde voedseltrends als die van mensen die het dieet van mensen beïnvloeden, waarbij eigenaren steeds hogere kwaliteit eisen voor hun geliefde dieren. Voor volledige voeding op een monodieet (het dier eet alleen voedsel voor huisdieren) moet de industrie volgens de hoogste normen werken. Als onderdeel daarvan is het belangrijk om hoge veiligheidsnormen in te voeren om bijvoorbeeld informatie over de herkomst en volledige traceerbaarheid door het productieproces te kunnen verstrekken.

Het management "loopt voorop" door altijd de kwaliteit op de agenda te houden en hun persoonlijke steun te geven aan initiatieven die zijn ontworpen om voortdurende kwaliteitsverbeteringen te bewerkstelligen.
PPF ontwikkeld en verbeterd voortdurend haar systemen en normen om de hoogste kwaliteit en productveiligheid te waarborgen doorheen de volledige waardeketen.

Kwaliteit is een topprioriteit in de leveranciersselectieprocedure. Ze kiezen hun partners via een degelijke verificatieprocedure en hun prestaties worden continu bewaakt tijdens de relatie.

De productiefaciliteiten van PPF zijn gecertificeerd volgens verschillende internationale normen.
Bedrijfsfilm:

Recente vacatures van Partner in Pet Food

Hieronder vindt je een aantal van de meest recente vacatures die door dit bedrijf zijn gepubliceerd. Klik op de vacaturetitel om een uitgebreide beschrijving van de vacature te bekijken.

Adresgegevens

Adres:Afrikastraat 24
Postcode:6014CG
Stad:ITTERVOORT
Land:NL

Deel dit bedrijf