Factsheet

Kernactiviteiten:
Als één van Europa’s meest vooraanstaande foodbedrijven voelen ze zich medeverantwoordelijk voor het eetpatroon van de consument. Met hun producten willen ze bijdragen aan een gezond, gevarieerd en veilig menu. Daarbij hebben ze een verantwoordelijkheid naar milieu, dier en mens.
Vestigingen nationaal + internationaal:
Plukon Food Group heeft tien pluimveeslachterijen en acht bewerkings- en verpakkingsfabrieken in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk en Polen waar wekelijks 9 miljoen kippen worden geslacht en verwerkt. De omzet van het bedrijf bedroeg in 2017 1,7 miljard euro.

Informatie

Organisatie en activiteiten:
Plukon Food Group is in Europa een van de grootste spelers op de markt van pluimveevlees en levert kipproducten en kant-en-klaarmaaltijden aan toonaangevende Europese food partners. Met 18 vestigingen in vijf landen en een personeelsbestand van ruim 5.000 medewerkers lopen we internationaal op kop in het vertalen van consumentenwensen naar innovatieve producten, concepten en houderijconcepten.
Het merk Friki bestaat sinds 1964, ver voordat Plukon Food Group werd opgericht. Plukon levert in zowel Nederland als Duitsland producten aan het retailkanaal onder het merk Friki.

In 1978 fuseerde Friki met het pluimveebedrijf Bekebrede in Barneveld tot de PLUimvee KOmbinatie Nederland. In 2010 werd Plukon Convenience zelfstandig. Zij verkopen gegaarde producten van hoogwaardige kwaliteit aan klanten in het Foodservice- en industriekanaal. Dit onderdeel maakt gebruikt van het merk Friki.

Plukon bedient de retailmarkt en foodservicemarkt met een breed assortiment kipproducten. Verse kipproducten als kipfilet en kip met bot en ook voorgegaarde kip en andere kipspecialiteiten. Kip en gevogelte zijn onderdeel van een gezond voedingspatroon. Onbewerkt, wit vlees is mager en is rijk aan eiwitten, vitamine B6 en de mineralen fosfor en seleen.
Missie:
Plukon wil de meest kennisgedreven, flexibele, efficiënte en innovatieve producent van pluimveevlees en maaltijden in Europa zijn. Dit willen ze bereiken door te werken vanuit hun kernwaarden innovatie, realisme en verantwoordelijkheid. Met vernieuwing als uitgangspunt, de consumentwens als kompas en met oog voor hun omgeving ontwikkelen ze toekomstgerichte food oplossingen onder de belofte Forward Food Solutions. Plukon Food Group is het kenniscentrum op het gebied van pluimveevlees en vanuit die achtergrond willen ze verder groeien: in kwaliteit, capaciteit en rendement.
Visie:
Om ook in de toekomst succesvol te zijn, is innovatie voor Plukon van levensbelang. Elke dag werken ze aan het nog smaakvoller maken hun producten. Maar ze gaan verder.
Ze willen ook voorop blijven lopen in processen, ingrediënten, verpakking, houderijconcepten en duurzaamheid. Daarom werken ze samen met een groot aantal instellingen en innovators. Constant zoeken ze de verbinding met mensen die – net als zij – in hun vakgebied voor vooruitgang gaan.

Juist door deze kennis te delen, vormen ze een bijzonder kennisplatform. En dat stelt hun in staat op een betere, slimmere en duurzamere manier hun doelen te behalen.

Recente vacatures van Plukon Food Group

Hieronder vindt je een aantal van de meest recente vacatures die door dit bedrijf zijn gepubliceerd. Klik op de vacaturetitel om een uitgebreide beschrijving van de vacature te bekijken.

Adresgegevens

Adres:Breukersweg 10
Stad:GOOR
Land:NL

Deel dit bedrijf